понедељак, 27. јануар 2014.

Posne grilijaš oblande

Oblande koje su moje ukućane i mene oborile s nogu…..ukus je fantastičan, od sveg srca ih preporučujem!!!
Potrebni sastojci:
2 lista male oblande ili 1 list velike oblande
300gr. šećera
4 kašike meda
250gr. margarina 
200gr. mlevenog posnog keksa
200gr. krupno seckanih oraha

Postupak pripreme:
Rastopiti šećer i napraviti karamel.
Dodavati redom sastojke.
Kada je masa ujednačena, staviti je izmedju dve oblande.
Ostaviti da se stegne jedan dan.

Sastojke dodavati redom, baš onako kako su  navedeni u sastojcima.
Kada se šečer karamelizuje, stavlja se med, maslac/margarin, meša se sve vreme, pa kad se on istopi, ubacuju se keks i orasi(šerpa treba da je veća zbog lakšeg mešanja).
Masu izliti preko oblande i odmah ravnomerno razmazivati (ne treba čekati previše sa prebacivanjem gornjeg lista oblande, jer onda može da se ne zalepi dobro).
Karamel može da curi kako se steže, ali se lepo ponasa kad se prohladi i sve vreme se vraća ravnim debljim nožem unutar oblandi.
Tek kad se fil stegne oblandu pritisnuti  nekim težim predmetom.

8 коментара:

  1. Nisam još naišla na postan recept ya ovo.Hvala Neno.Jako lepo uradjeno

    ОдговориИзбриши
  2. Mi smo se Zargonski receno "navukli" na ovaj kolac........stvarno je sjajnog ukusa.
    Moram priznati da sam bila skepticna/jer sam davno bacila, ali je bila mrsna varijanta/....samo se treba drzati onoga sto je napisano.
    Veliki pozdrav!!!!

    ОдговориИзбриши
  3. super stvar probao sam dodati 150gr. mljevenih smokava jos bolje

    ОдговориИзбриши
  4. prvi put pravim nisam sigurna da je dobro ispalo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. nema razloga da ne ispadne dobro....samo se držite mera i postupka pravljenja

      Избриши
  5. Ovo je oblanda moje mladosti, nisam nigde zapisala ali se secam kao dete da je moja pokojna majka kuvala za Sv.Nikolu posnu a za Bozic i Vaskrs na mleku.Ja i ostale moje sestre i brat se mnogo radovali ovim praznicima, zato sto se u selo retko spremale oblande.

    ОдговориИзбриши
  6. Pravila sam, recept je odlican, ispao hrh, ukus izgled sve je idealno, samo sam dodala smokve seckane i lesnik.

    ОдговориИзбриши