уторак, 1. новембар 2011.

Pirot - prestonica najukusnije hrane

Specijaliteti i pomalo zaboravljena jela koja su se nekad spremala za goste i slave, kao što su sukane pite, pirotske pite "banice",  presne pogače, posne punjene paprike, sarme, belmuž, pihtije od boba, suve paprike sa kupusom, sarmice od vinovog lista, prebranac sa suvim paprikama, bobove pihtije,  jagnjetina pečena  u “vurnji” (furuni), pirotski kačkavalj  i sir, vurda, ovčije ceđeno kiselo mleko, kačamak posipan čvarcima, kaša, paprikaši, đuveč , pirotska janija, razne salate kao što je trljanica, salata od pečenog crnog luka, kisela čorba...
Trljanica
Potrebno je:
500 g praziluka
3 ljute suve paprike
so, ulje

Priprema:
Praziluk očistiti, sitno iseći i staviti u činiju.
Ljute, suve paprike malo propeći na plotni šporeta ili u rerni, sitno izdrobiti, pa i njih staviti u činiju. Posoliti po ukusu, preliti uljem i promešati.

7 коментара:

  1. Hehehe vučem korene "odozdo" pa obožavam sve što potiče iz "južne pruge" !! SJAJNO!!!:-)))

    ОдговориИзбриши
  2. O pa veliko hvala ...nadam se da cemo dobiti jos neki ot tih divnih pirotskih recepata;)

    ОдговориИзбриши
  3. Moja mama je iz Ćuprije i sva ova jela se i tamo spremaju, a kumovi su nam iz Pirota, tako da sam probala pirotski kačkavalj, i vurdu, a kum je obećao peglane kobasice sledeći put da donese.

    ОдговориИзбриши
  4. Moja baka (ona kojoj je posvećen blog) bila je Piroćanka, a i muž mi je 50% Piroćanac, ali nažalost ne umem da spremam pirotske specijalitete. Radovala bih se da sa nama podeliš svaki od ovih recepata koje si spomenula.

    ОдговориИзбриши
  5. Moji roditelji su iz okoline Pirota, dobar deo svog detinjstva provela sam tamo i danas, iako ni baka ni deka nisu zivi, jednom godisnje odlazim tamo.
    U kući se uglavnom spremaju jela koja sam nabrojala u postu, manji deo ne (vurda, ceđeno kiselo mleko, jagnje pečeno u vurnji...

    ОдговориИзбриши
  6. Snezo salji I ovoo na nagradnaigravolim@gmail.com

    ОдговориИзбриши