понедељак, 3. новембар 2014.

Bela jevrejska torta

 

Kora (mera za jednu koru):
6 belanaca
6 kašika šećera
150gr. pečenih mlevenih lešnika
50gr. mlevenog  keksa
*treba ispeći dve kore*
Penasto umutiti belanca i uz postepeno dodavanje šećera mutiti dok se šećer ne rastopi.
Dodati keks i mlevene lešnike, promešati varjačom. 
Sjediniti sastojke i peći u plehu od rerne 15-20 min.200C.
Ohladiti i vertikalno preseći na 2 dela.
Ispeći još jednu ovakvu koru.

Fil:
800ml. mleka
12 žumanaca
12 kašika šećera
4 kašike gustina
1 puding od vanile
250 g bele čokolade
375gr.  maslaca
100gr. prah šećera
Mleko i šećer staviti da provri, pa u to dodati gustin, puding i žumanca.
Kada mleko provri lagana umešati smesu od žumanaca i skuvati kao kad se kuva puding.
Umutiti maslac i prah šećer, dodati otopljenu belu čokoladu, pa sve sjediniti sa ohlađenim  filom.
Filovati kora-fil-kora, dok se ne potroše sastojci.
Celu tortu premazati preostalim filom i posuti seckanim lešnicima.

11 коментара:

  1. Za ovu tortu sam čula samo reči hvale. Nisam je nikada jela ali prema ovome što si prikazala sada shvatam što je hvale:) Baš je lepa i bogata.

    ОдговориИзбриши
  2. Izgleda fantastično. Čula sam za tortu nali je nikad nisam probala.

    ОдговориИзбриши
  3. Da, Zoko, odlična je, ukus je fenomenalan....pozdrav za tebe!!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Izgleda jako lepo, ali niste stavili kolicinu mleka. Poz.

    ОдговориИзбриши
  5. Neno, čini mi se nezgodno da od navedenog materijala ispečem šest korica. To bi bilo u proseku 2 belanca sa 2 kašike šećera, 75 g lešnika i 25 grama keksa. Plašim se da takva jedna korica ne bi prekrila ni dno pleha normalne veličine.Vidim kod Vas na slici da imate četiri korice, dve deblje na dnu i vrhu i dve tanke u sredini. Ako pečete šest korica, molim Vas da mi kažete uspeva li se od navedenog materijala ispeći šest korica i u kojim dimenzijama pleha? Onda mislim da bi to bile veoma tanke korice, koje bi se itekako morale kraće peći. Izvinite na opširnosti, ali nejasno mi je, a ne bih da upropastim materijal. Recepti su Vam odlični, o dekoraciji da i ne govorim. Oduševljena sam. Torte da staneš i gledaš, a tako drugačije. Nešto novo i lepo :-) A torta ukrašena cvetovima dan i noć me je fascinirala što zbog neobičnosti, što zbog dekoracije. Srdačan pozdrav i puno uspeha Vam želim. Dijana

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da isti problem sam imala, ali mi je tek po pravljenju torte razjašnjeno.
      Potpuno sam zaboravila da ispravim.....učiniću to ovih dana....izvinjavam se još jednom.

      Избриши
  6. Draga Dijana, tekst recepta je ispravljen....pozzz

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман16. март 2023. 12:02

    Zdravo, htela sam pitati za maslac, jer stvarno toliko treba?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovanje...u originalnom receptu piše toliko, pa sam je i ja pravila sa tom količinom.Svakako nema greške a torta je preukusna. Pozdrav

      Избриши