уторак, 9. април 2013.

Tatlije



Ovo je jedan starinski slatkiš, za koji sam dugo bila u zabludi da je drugi naziv za tulumbe, a u kraju odakle su moji upravo tako zovu tulumbe.
Tatlije su poslastica, koja je u naše krajeve došla iz Turske i postala sastavni deo srpske kuhinje.
Deani sa bloga Zaboravljene poslastie obećala sam da ću pronaći recept koji je moja mama davno dobila od svoje koleginice.
I evo recepta(pravljen bez ikakve izmene).

Potrebno je:
150gr. masti
2 cela jaja
½ kvasca
2 kašike mleka
kora limuna
300gr brašna
300gr šećera
1 čaša vode
sok od pola limuna
Kvasac rastopiti u mlakom mleku.
Umutiti mast i žumance, dodati rastopljen kvasac, sve to dobro sjediniti, pa dodati brašno i izrendanu koru limuna.
Testo dobro umesiti i napraviti 28 loptica.
Uzimati po komadić testa, napraviti lopticu, spljoštiti je na rapavu stranu rendeta i urolati da se dobije duguljast komad.
Staviti u blago podmazan pleh (ili na pek papir) i peći  na 200C dok lepo ne porumene, a po potrebi smanjiti temperaturu na 180C, da ne pregore, treba da ostanu svetle boje.
Peku se 15-20 minuta.
Šećer skuvati sa vodom i limunovim sokom, da vri nekoliko minuta.
Izvaditi pečene tatlije iz rerne, ohladiti ih i  preliti vrućim sirupom, ostaviti da se ohlade.
 
Neko je nedavno prokomentarisao kako su to "bosanske hurmašice"...pa bih ja da dodam da sam u Patinom kuvaru našla recept pod ovim nazivom, što možete videti na fotki ispod....



4 коментара:

  1. preljiepe ! ovo je najbolja kombinacija za zalivene kolače-nešto vruće i nešto hladno ! bravo !
    veliki pozzzzzz

    ОдговориИзбриши
  2. Postovana Snežana, moracu da Vas ispravim, naziv ovog starinkog kolača je ''urmašice'' ili ''hurmasice'' u zavisnosti od mesta. Urmasice se pripremaju tako sto se napravljena masa sara sa stranom od rendeta, a tulumbe se prave tako sto se napraljena masa stavlja u spric i istiskuje se na pleh i peče. Sve ostalo je ok.
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши